De manier van lesgeven word aangepast aan het soort leerling. Voordat er aan het CBR examen kan worden deelgenomen, worden er een aantal onderdelen van het autorijden gefaseerd uitgewerkt. Dit sluit beter aan op de huidige eisen van het CBR. Wat voor de leerling heel gunstig is, omdat die het zo sneller oppakt en goed voorbereid is. Dit is een ander lesmethode dan andere rijscholen. Dit komt omdat ik een nieuwe opleiding gevolgd heb, die bewezen is als beste lesmethode.

Er kan gekozen worden voor één uur of meerdere uren per week, ook is het aan te raden om een blokuur van twee lessen te nemen. Dit sluit ook beter aan op de manier van lesgeven. Zo kunnen het aantal fase per onderdeel goed worden behandeld, wat belangrijk is voor de opname van de leerstof.

De één heeft minder, de andere heeft iets meer lessen nodig. Het pakket van 30 lessen is daarom vaak een minimum. Zijn er meer lessen nodig, dan kan er altijd nog gekozen worden voor bijvoorbeeld het 10-lessenpakket. Mocht er minder lessen nodig zijn, dan krijg u het resterende lesgeld gewoon terug.

Voor het praktijkexamen is het zeer aan te raden om een tussentijdse toets (TTT) te doen, dit omdat een praktijkexamen voor het gevoel anders is dan de lessen zelf. Dat leerlingen soms zakken, komt door de stress en druk die ze voelen tijdens een praktijkexamen. Een tussentijdse toets is precies hetzelfde als een praktijkexamen en daarom een goede voorbereiding. Ook kun je vrijstelling krijgen voor bijzondere verrichtingen, zodat je deze niet meer op het praktijkexamen hoeft te doen.

Als je faalangst hebt, dan kan er ook een faalangstexamen aangevraagd worden. Dit houd in dat er meer rekening word gehouden met de zenuwen en er van te voren even een praatje met je gemaakt word om je gerust te stellen. Ook mag je tijdens dit examen een rustmoment pakken als het je te veel word.